Snö och förkyld.

Jag har fått lite skäll av min kära vän
Tett att jag ska börja blogga mer.
Så jag tänkte att jag faktiskt ska börja göra det.
Och börja ta kort på det jag gör.

Skulle egentligen ha gått till skolan idag, men mådde
värre än värst imorse när jag skulle kliva upp.
Men in till stan skulle jag ju ändå för att hämta
mediciner så att jag slipper åka till akuten.
Så jag tog 10 bussen till staden och åkte hem med 11.05 bussen igen.
Så jag var väl i stan en halvtimme totalt.

När jag kom hem så åt jag, sen bar det iväg ut i snön med hundarna
som verkar älska snön. Ja, förutom att dom halkar till som tätt.
Men annars så springer dom för glatta livet, lite jobbigt att hålla bra
tempo när man är dunder sjuk bara. Men det var riktigt skönt att gå en sväng genom Björklinge.
Sen när jag kom hem så satte jag på kaffe, tog tag i att skotta upp en gång på tomten
så att katterna kan gå och bajsa och kissa. Annars så bajsar dom mitt på uppfarten,
och då vet vi ju att min kära hund Elvis äter upp deras avföring.
Vilket inte är så bra och fräscht.
Sen satt jag i solen, med en kopp kaffe och en cigg. På en filt vid altanen.
Det var så underbart skönt, solen lös och tillochmed värmde lite.

Nu är äntligen Tett's blogg klar, min data som jag har på rummet och väldigt seg
så idag valde jag att sitta uppe och fixa den och den var klar på mindre än en kvart.
Är faktiskt nöjd med resultatet.
Gjorde ju om min egna för några dagar sen också, nu blev den mer jag :).
Men nu funderar jag på att göra en ny header ist :P.

Bilder tagna idag.







Älskar't <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0