Så tycker jag!

Ibland får man ta livet med en nypa salt.
Det gör ont ibland, jag vet det.
Men gör man inte det bästa av situationen så  bli ingenting bättre. Man måste vågra reagera & fråga!
Försöker man inte bättre sig själv så kan man inte begära av andra att dom ska bättra sig med dittan & dattan ..
Och har man redan gjort allt som går att göra så försök allting igen!
Men får helt enkelt inte ge upp bara för att man har misslyckats förut.
Och inte heller för att man känner sig nere, ledsen eller rentav deprimerad. Tro mig, jag har själv varit i den sittsen !
Att sluta tro på sig själv och alla andra lönar sig inte, man blir bara mer nere av det.
Att sluta äta och ligga i sin säng hela dagarna blir ingenting bättre av!
Sluta gräva ner er själva, visst kan man få ha en dålig dag och vara ledsen, det är ju en del av oss.
MEN, varje dag kan inte vara en dålig dag.
Tänk på allt som gjort en lycklig istället, tänk på alla bra saker du har !
Din familj, dina vänner och alla runt omkring dig.
Tänk på att om du är ledsen så ligger det tungt på dina närastes axlar också.
Dom kämpar för dig, likaväl som alla vi som har dåliga dagar, ska kämpa för dom.
För när vi inte mår bra som mår inte heller våra nära och kära det !
Ha detta i tanker nästa gång ni skriver någonstans att ni bara vill försvinna eller göra någonting dumt.
Det lönar sig inte, för du är värd någonting !




DETTA ÄR KÄRLEK !!

Nej, nu ska jag göra läxor, see you :)

XoXo

Kommentarer
Postat av: Jeanette

du e såå söt på den bilden :)

2009-03-12 @ 16:11:14
URL: http://metrobloggen.se/jeanetteelisabeth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0